Bli vegitarian..?

Hej, hann inte skriva något om det lilla som hänt idag i det förra inlägget men nu kan jag. Vaknade vid 12, sköönt, av att Qleo kom in och somna under mig. Hon hade blivit uttråkad för mamma fixa i trädgården. Gick upp och käka frukost. Lina ringde så jag snackade lite med henne. Satt vid datan och så. Gick och duscha någon gång där vid 1. Pappa kom hem med kräftor sa han. Jag ba: Ah joo att han ha levande kräftor med sig. Gick ut till köket och då stod det en stor vit burk med lock. Öppnade den och där låg jätte många kräftor på varandra. Jag ba: Haha, dom är ju döda. Pappa petade på en och den tod upp sina klor blixtsnabbt. Jag backade snabbt och blev rädd. För att i hela mitt liv har jag bara sett dom döda och ätbara. Nu när jag såg dom leva innan vi skulle koka dom så blev det konstigt. Tyckte synd om dom. Hur fan kan man göra så här igentligen. Aja, stack ner på stan och träffade M. Gjorde inte mycket, gick runt överallt. Snackade lite om saker som hände igår. Mamma kom och hämtade mig på kvällen vid halv7. Åkte och köpte pizza. Sen hem och käka. Kollade på dom färdigkokta kräftorna och blev ledsen inombords. Där låg dom, hade sett dom leva tidigare idag och nu var dom stendöda. Jag har börjat tänka så om alla djur. Ska man kanske bli vegitarian? Har funderat på de länge nu. Efter maten gick vi ut med Qleo och nu sitter jag här dödstrött dom vanligt. Imorgon ska jag träffa egil pegil, sticker nog till ikea och så. Berättar väl sen på kvällen. Låtsas kram!


Käfta som pappa håller i

...

Jag "leker" med den

M

Jag

Mina nya skor jag fick igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0