Nya regler=inte bra

Igår skulle jag få ett papper av desire om att jag ska hämta ut ett skolkort på vl som i vintras. Men när jag kommer dit säger hon att jag måste ha ett nytt intyg till henne för att hon ska kunna göra ett nytt papper. När jag kommer hem berättar jag allt för mamma och hon skickar ett argt mejl till henne att det står på intyget att det ska gälla 09/10. Alltså ska jag ha ett till på samma intyg. Så idag fick jag pappret. Gick till vl för att hämta ut det men då har dom nya regler för i år att man måste betala 30 kr. För det första ska SKOLKORT vara gratis, för det andra sa inte desire något om de och det lär hon veta om hon ska ge ut de till elever. Och för de tredje är pappret gammalt och på det nya står det att man måste betala 30 kr. Jag blir så trött på desire, varenda gång ska hon krångla och tro att hon vet allt när hon inte gör de.
Men nu måste jag sova, har kollat på juno och ätit apelsin. Imorgon blir de skola, doktor och sådant. Och nu har jag 30 kr med mig så jag fan i mig få det där jävla skolkortet nu! godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0