Sömnbrist

Hejhej, kunde inte skriva något igår. Jag vad för trött och kunde inte ens komma ihåg mitt egna efternamn. Jag åkte ju på hajk i torsdags, gick upp vid 6 toden som vanligt och tog bussen kvart över 7. Hade världens packning med mig. Samlades utanför skolan med alla hajkare, väntade tills bussen kom sen bar vi av vid 20 i 9. Hade inte koll på tiden alls under det dygnet för jag lämnade min mobil hemma. Men när vi kom fram till Smedjebacken hämtade vi kanoter och gick och kissa, sen var det bara att börja paddla. Evensom att alla åkte själv med 1-2 till i kanoten men en karta så bestämde vi matplats. Det blev Stora Ulvön, mysigt ställe. Fixade mat på egen hand med stormkök. Makaroner och köttbullar, det blev rätt gott faktist. Sen fortsatte vi till dit vi skulle sova, jag tror det var vid storviken men är inte säker. Jätte mysigt ställe. Badade i det iskalla vattnet innan maten, det var vid 5 faktist. Jag kollade på någons klocka då för de skulle bli mat vid 6. Hade ingen handuk med mig så jag fick stå i bikini och värma mig vid elden. Grillade hamburgare till middag sen blev det kortspel och mysa vid en brasa hela natten. Jag och mikis gick och la oss vid halv5-5, sov ca 2 timmar för vi gick upp vid 11 för vi skulle paddla 2 mil till Söderbärke. Paddlade i motvind och vågor, det jobbigaste jag har gjort i hela mitt liv! Har världens träningsverk i ryggen nu och armarna. Bussen kom och hämtade oss vid 3 och sen sov jag hela vägen hem. Tog bussen hem till mig och höll på att somna, kom hem och gick och la mig. Vid 7 kom mamma och pappa hem med mat. Jag var trött och ville gråta hela tiden, asjobbigt att hålla sig för gråt så mycket. Kunde inte äta på någon timme för jag hade jätte ont i magen, jag åt iallafall senare. Gick och duscha för mamma tyckte jag stank jätte mycket. Kollade på kristallen men mamma och pappa, sedan vid 10 höll jag på att somna så jag gick och la mig. Somnade direkt när jag la mig i sängen. Jag sov så djupt så ingen kunde störa mig. Vaknade imorse vid 9 av mamma, käkade frukost och fixade mig. Stack ner på stan vid 10, köpte almenacka som jag har tjatat om jätte länge. Hitta en skit snygg på Bokia, eller akademikbokhandeln som det heter nu. Gick pch strosa överallt, fikade med linnea sen vid 1 sen åkte vi och handlade. Hem och sitta vid datan ofc. Åkte iväg med mamma och hämtade mormor, david och joahnna för dom skulle till felix uppfödare och lämna honom. Mormors bil gick sönder så vi behövde skjutsa dom. Jätte söta katter hade dom, 2 små ungar. Min mamma blev helt kär. Vi ska nog köpa katt nästa sommar. Åkte hem efter nån halvtimme eller så och nu är jag hemma igen. Planerar med min syster när jag ska sova hos henne. Hon ska bo i mormors lägenhet i 2 veckor för hon ska till frankrike. Och jag börjar 9 måndag och tisdag så de vore skönt att inte vara i skolan vid 8. Men jag vet inte.



Vår paddling väg, svart linje är det vi paddlade första dagen(torsdag)och lila är andra dagen(fredag). Vi paddlade 4 mil sammanlagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0