Första inlägget

Jag är nybörjare på denna sida, har haft en blogg på blogspot i nästan 1 år så det är inte mycket jag förstår från den här sidan. Men jag lär mig om jag får lite tid.

Jag kom hem idag från en vecka på öland. Min kusin och hennes föräldrar har stuga där så jag hängde med dom. Jag har nog blivit lite förälskad i den ön, men vem blir inte. I lördags var jag på 100 års fest för min morfars mamma Sonja. Det blev mycket fika och ännu mera fotografier. Alla ville ha kort på hela tjocka släkten och alla ingifta. Vi var runt 40 pers på det släktkalaset. Vid 5tiden åkte jag med bea, hennes föräldrar och hennes mormor till deras stuga på öland. Kom fram sent på kvällen. Kommer inte ihåg vilken tid men det var läggdags när vi kom fram. Somnade bra den natten av åksjuketabletten som jag fortfarande var påverkad av. Dagen efter, alltså söndag, blev det utforskning av omgivningen. Cyklade in till Löttorp och kikade lite, jag och bea köpte pärlor med pärlplatta som vi skulle göra peace märken av. Dom blev riktigt coola faktist. Måndag, åkte till en jättestor strand som hette Böda Strand. Låg i Böda kan man ju lista ut. Underbart fint där, badade bara en gång. Det var lite för kallt tyckte jag som brukar bada i mälaren. Käkade lunch där och sedan åkte vi hem. På kvällen åkte jag och bea ner till havet och tog en massa kort. Hitta skit coola stenar oxå utanför en fyr som tillhör den kända konstnären Stefan. På vägen hitta vi en groda, döpte den till Urban och han fick följa med oss hem. Tisdag, åkte till Borgholm och shoppade plus lunch. Köpte ett armband, 3 naglack och ett linne som det är en dalahäst på. Målade naglarna och så på kvällen. Onsdag, jag och bea cyklade iväg till Löttorp för att köpa ascoola pärlor med bokstäver på. Fotade lite på vägen hem. Softade i solen hela kvällen. Torsdag, åkte till en strand som jag inte kommer ihåg vad den hette. Fin vad den iallafall, badade och solade hela förmiddagen. Det blev pasta sallad till lunch i sanden. Inte långt efter det åkte vi hem igen. Jag och bea låg och stekte på däcket tills vi fick gäster en kort stund. På kvällen fixade vi oss till bio. Det blev Harry Potten och halvblodsprinsen, igen. Den var lika bra den här gången också. Världens minsta salong vi satt i, plus att man satt på konferans stolar. Kok hett och trångt blev det, inte kul alls. Bion var slut framåt 11. Åkte hem och sov. Fredad, upp tidigt och for iväg till Kalmar vid 10. Lång bil resa men när vi äntligen var framme attakerades vi av 25 gradig hetta. Strosade runt i kalmar, fyndade lite saker. Ett armband ofc, en lång stor tröja, en övertröja typ och 2 gratis tröjor. Justija, skor köpte jag också. Vi käkade lunch i Färjestad vid halv 2. Köpte en liten present till mina föräldrar. Lördag, idag, packa packa packa och sedan hemfärd.
Nu kommer bilder från veckan. Kan bli lite i fel orning men bilder som bilder. kram!

bea på 100 års festen
bea på 100 års festen

linnea, jonathan och carolina

jag på 100 års festen

på öland, gör pärlplattor

bea gör pärlplatta





kalv vid dyraste glass kiosken








kvälls bilder









urban



beas coola trosor och min coola tröja. matchoo

the playa



det kallas konst



ciders = bästa

som sagt!



bea i kalmar



ascool kjol på monki



den köpte jag

plus skorna

och denna.


Kommentarer
Postat av: beagelius

way to go kusinen, bloggen är igång ;)

tack för veckan <3

2009-08-09 @ 02:15:05
URL: http://dontcallmepeanut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0