"Nya influensan"

Hejhej, idag har varit en rätt bra dag. Har varit helt trött och flummig. Jag har verkligen skrattat åt allt! Hade myskläder, nytvättat hår som jag inte brydde mig om och inge smink. Ville sova hela tiden. Hade vanliga lektiner hela dagen. På engelskan (sista timmen) så var det några som inte hade gjort nationella i engelska så dom gjorde då. Så mitt klassrum var upptaket för det så jag var i mikis grupp. Vi flummade verkligen HELA tiden, skrattade och skrattade. Sen kommer jennie in (lärare och rastvakt på skolan, typ) och säger att dom ska börja vaccinera niorna snart. Och dom börjar med 9a sen 9b sen 9c och så vidare. Jag ba tänkte 'åh vad skönt då kanske jag slipper idag om dom tar 9a först'. Men mitt hjärta slog lite fortare än vanligt och nervositeten kröp in i magen. Jag tänkte inte på det så mycket utan flammsade vidare med mikis. Sen efter en halv timme ungefär igen och säger att 9a ska gå nu (mitt hjärta slog snabbare) och evensom att 9a är en sån liten klass skulle 9b också gå nu sa hon. (Mitt hjärta slog ännu snabbare). Gick bort till lotta där alla andra stog nästan och nervositeten var hög. Gick och kissa medans för att jag är kissnödig när jag är nervös. Mitt hjärta slog just nu i 170 km/h, jag hade aldrig kännt mig så rädd. Jag var liv rädd verkligen. Man fick gå in lite när man ville så jag och michaela gick in samtidigt för att hålla varandras hand. Jag var först, dom pratade lite smått sådär med mig och ställde frågor medans jag såg att lotta förberedde sprutan. Läkaren som var där frågade 'vad är ditt födelsedatum?' PRECIS då sticker lotta sakta in sprutan och jag får black out. Jag ba 'ehh..eh.. 94-09-24. Sen var det klart! Jag var verkligen rädd. Gick ut och fick saft, folk trodde jag grät. Men jag var jätte rädd att något skulle hända. Jag kunde inte fatta att jag har vaccinet i min kropp nu. Jag hade helt enkelt svin influensan. Jag som hade peppat folk innan att den är ofarlig och att inget kommer hända men nu får jag panik. För nu är det gjort. Jag kan inte ändra mig eller något. Just nu är jag lite panikslagen men försöker hålla mig lugn. Jesus christ vad mycket jag har skrivit, scrollade upp nu och såg.
KRAM!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0